Det er OK å ha en dårlig dag


Det er helt normalt at vi har noen dager innimellom som bare er litt dårlige. Hvor vi kjenner at vi ikke har all verdens med overskudd eller ork til å gjøre så mye eller være sammen med andre?

Når vi ikke har det helt bra med oss selv så kan det imidlertid være ekstra verdifullt at vi har noen verktøy som kan hjelpe oss igjennom disse dagene, slik at de ikke blir vedvarende.

Det å ha noen verktøy for hvordan du kan ivareta deg selv på dårlige dager er hva jeg ønsker å gi deg litt hjelp til her. For egen del så er det nå nesten uvirkelig å tenke meg en hverdag uten at jeg bruker flere av mine verktøy.

Veien fra å håpløshet til håp, trenger ikke være så lang!

Du kjenner deg kanskje igjen i at du på noen dager skulle ønsket deg akkurat det verktøyet som ga deg mestring eller indre ro når du kjenner på usikkerhet, hjernetåke eller bekymringer? Kanskje bruker du allerede flere verktøy, men de er ikke nok? Det skjer mye i verden og alle blir påvirket i en eller annen form. I tillegg så gjøre det noe med oss at vi kollektivt blir utsatt for ringvirkninger, og denne kollektive energien gjør noe med oss.

Nesten alle opplever utfordringer inkludert overveldethet, høyt stress, søvnproblemer, tristhet, mangel på energi, vanskeligheter med å fokusere, hjernetåke, vanskeligheter med å være produktive, savn av venner og familie, savn av fysisk kontakt som klemmer, følelser av isolasjon og mye mer! Du er ikke alene hvis du opplever noen av disse. Det er ikke en «normal» tid vi opplever nå, så vi føler oss sannsynligvis ikke «normale.»

Kanskje mine teknikker kan hjelpe deg, også?

Å være snill, medfølende og empatisk i møte med deg selv er en prioritet. Prøv disse selvmedfølelsesteknikkene fordi egenomsorg er viktig for oss alle, og spesielt på de dårlige dagene.

  • Reduser dine forventninger. – Det skjer mye, så gi deg selv en pause.
  • Ta pauser fra å lese eller se på nyhetene.
  • Lytt til meditasjoner. Sjekk ut ulike app`er og finn din favoritt!
  • Bruk tid i naturen, gjerne hver dag. – Jeg elsker å legge merke til skjønnheten i naturen rundt meg, luktene og lydene.
  • Øv på å ta noen turer eller trene. Det frigjør gode kjemikalier. Sjekk ut yoga klasser online. Mye er tilgjengelig gratis eller til en rimelig penge.
  • Last ned min gratis puste guide som lærer deg beroligende teknikker for reduksjon av stress og økt søvn
  • Fokuserer på de små øyeblikkene av glede rundt oss. Jeg liker å mate fuglene på terrassen min, tilbringe tid med katten, og sitte i solen og se på himmelen eller utover Lågen uansett vær og vind.
  • Prioriter søvnen. Det er en av de viktigste delene av velvære. Gode søvnrutiner kan hjelpe deg legge til rette for god søvnkvalitet.

Har du ønske om å lære mer om hvordan du kan trene hjernen din til å tilpasse seg livsendringer, så ta kontakt. Jeg er her for å hjelpe. – Gode tanker, May Britt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *