Hva er DIN morgen rutine?


Setter du av tid til deg selv? ?

Det kan være en tur i skogen med litt niste i sekken eller en kopp te sammen med din journal hvor du skriver noen stikkord? Kanskje et brev til noen kan hjelpe deg videre? Hvordan du kan gjøre dette i praksis er en av flere verktøy jeg benytter som coach fordi det å gi tid er verdifullt, og det å gi deg selv tid er en form for egenomsorg i praksis.

Hvordan gi deg selv tid i praksis?

Det å gå i naturen hjelper oss til å «tømme hodet for tanker» av flere årsaker. Våre sanser stimuleres og det er en av flere ting som da kan skje. Og det å skrive gjør oss godt fordi ord er ett av de viktige stegene vi tar for å anerkjenne våre følelser, og refleksjoner på papiret kan hjelpe oss med de 2 andre stegene.

Ofte kan det imidlertid være vanskelig å kjenne igjen følelser og ikke minst anerkjenne de fullt ut… Rett og slett fordi at vi klarer ofte ikke å kjenne ordentlig etter, og har blitt så utrolig «gode» på å gjøre andre ting…

De 3 stegene for anerkjennelse av dine følelser?

Har du lyst til å lære deg kunsten (fordi det er en kunst) å anerkjenne dine følelser, så ta kontakt fordi der ligger kan hende noe av det mest verdifulle vi kan gjøre for oss selv.

Ofte kan en travel hverdag med ulike kjedelige begrensninger eller for lite påfyll og kreativitet bidra til at vi kommer inn i et mønster som ikke er konstruktivt. Og det vil kunne påvirke hvordan vi har det, rett og slett!

Sjekk ut videoen med flere av mine tanker og tips i en hverdag som nå igjen har blitt endret for mange av oss. Del gjerne din egen morgen rutine med meg og andre til felles inspirasjon eller trøst?

Gode tanker fra meg til deg,

May Britt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *